Sunday, June 12, 2011

Sahabat



Sahabatku ,

tiap kali waktu berputar...aku sering menghitung detik

bukan apa, aku jadi takut...takut akan kehilangan kalian

Sahabatku ,

tidak pernah ada dusta antara kalian dan aku, tidak pernah ada jemu dalam diriku,


Sahabatku ,

tatkala hembusan angin menyapa wajahmu lembut,

percayalah...itu sapuan rinduku padamu...tiap kali..kalian menangis...itulah sendu pada diriku,


Sahabatku ,


lamanya ikatan ini terjalin...tidak pernahku ukur dengan waktu...tidak pernahku ukur dengan balasan budi luhur,

apa yang ku harap...agar kalian tetap menjadi Sahabatku,


Sahabatku ,

mungkin sekarang kalian gembira disamping istana cinta yg kalian bina

satu pintaku...ingat aku...kerna kalian tetap dihatiku,

bukan itu ini pintaku...hanya satu...iaitu...ingat aku,


Sahabatku ,

bahagialah kalian dengan yang tersayang,

aku di sini tetap mendoakan kalian, ku titip rasa gembira...bila, terlukis senyuman dibibir kalian,


Sahabatku ,

terima kasih untuk segalanya...kenangan antara aku dan kalian...akan segar didalam jiwa,


Sahabatku ,

Puisi ini tidak seindah...karya...bangsawan dulu kala,

sekadar puisi comot seorang sahabat kepada sahabatnya.


No comments:

Post a Comment

SEMUA YANG TERTULIS DISINI HAK MILIK CIKNADHIRAH